Tri baletne predstave Glasbene šole Kranj razprodane, nove aprila
Kranj, 20. februar 2025 – Glasbena šola Kranj je v torek zvečer v Prešernovem gledališču Kranj premierno izvedla baletno predstavo Čarobno srce. Tako predpremiera kot premiera sta bili razprodani, prav tako je razprodana današnja predstava. »Gre za izjemen odziv, ki ga nismo pričakovali. Nove predstave bodo aprila,« je povedala ravnateljica Glasbene šole Kranj Petra Mohorčič.
Predstavo si je ogledal tudi župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec in bil iskreno navdušen nad doživetjem, ki so ga pripravili mladi ustvarjalci: »Včeraj smo v Prešernovem gledališču prav zares doživeli čaroben večer. Iskrene čestitke vsem, ki so sodelovali pri ustvarjanju tega krasnega dogodka. Nisem strokovnjak, ampak baletna predstava Čarobno srce se mi bo za vse večne čase vtisnila v spomin in prepričan sem, da presega Kranj, Gorenjsko, Slovenijo. Glasbena šola Kranj se s takimi projekti uvršča v vrh slovenskega umetniškega izobraževanja, v to sem povsem prepričan. Vesel in ponosen sem, da imamo v Kranju tako sposobne, ustvarjalne in zagnane ljudi.«
Čarobno srce je baletna suita sestavljena iz uprizoritev sedmih slovenskih legend: Makalonca, Vilenica, Peter Klepec, Čarovnice, Perkmandlc, Zlata ptica in Kralj Matjaž. Glasbo je napisal Slavko Avsenik mlajši, idejni vodja in dirigent pa je Tomaž Kukovič. Mentorice in koreografinje baleta so učiteljice Glasbene šole Kranj Lara Ekar Grlj, Tamara Polanc in Katarina Škrjanc. V predstavi nastopa prek 120 učenk in učencev, od tega okoli 50 glasbenikov simfoničnega orkestra in okoli 70 plesalcev. »Odzivi po predstavi so bili izjemno pozitivni. Poslušali smo, da v Kranju česa takega še nismo doživeli, marsikdo pa je priznal, da ga je predanost otroških src v predstavi in čudovita glasba pripravila do solz,« je še povedala ravnateljica Petra Mohorčič.
Kratek opis iz koncertnega lista
Baletna suita sedmih legend skuša z glasbo in gibom poslušalcu in gledalcu čim nazorneje posredovati zgodbe, čustva in situacije pripadajočih nosilnih likov. Skladatelja je vodila želja po razumljivi glasbeni logiki, ki pa se pogosto ni mogla izogniti zahtevnejšim orkestralnim strukturam in izrazom, saj so taki tudi karakterji in zapleti posameznih delov zgodb. To terja kar precejšnjo mero spretnosti, ki jo učenci Glasbene šole Kranj izkazujejo več kot uspešno. Tako kot liki vseh zgodb tudi oni na poti do cilja premagujejo najrazličnejše ovire. Srčnost in modrost sta vrlini, ki si jih ljudje vseh narodov in dežel večno želijo, saj je moč ne samo mitoloških, temveč tudi resničnih junakov brez njiju pogubna. To je hkrati tudi vezni element vseh osmih zgodb – da, osmih – osma je namreč nova legenda, legenda o nastajanju in rasti tega glasbeno baletnega dela, ki jo pišejo srca junakinj in junakov Glasbene šole Kranj, kar je navdahnilo tudi naslov baletne suite: Čarobno srce.
Beseda skladatelja Slavka Avsenika ml.
Konec leta 2019 mi je Tomaž Kukovič predstavil željo, da bi za Simfonični orkester Glasbene šole Kranj potreboval skladbo, ki bi bila zapisana v stilu filmske glasbe. Po krajšem razmisleku sem se odločil, da za tematiko uporabim eno od zgodb o kralju Matjažu. Spomladi leta 2020 je bila skladba nared, a je njeno praizvedbo preprečila epidemija. Premierno je skladba zazvenela na proslavi slovenskega kulturnega praznika v Trstu februarja 2023. Po pozitivnem odzivu občinstva si je dirigent Kukovič zamislil, da bi bilo morda zanimivo dodati še šest skladb, ki bi bile izvedene kot baletna suita. Ker sem do podobnih razmišljanj prihajal tudi sam, sem začel raziskovati svet slovenskih mitov, legend in pripovedi, ki bi ustrezale taki nalogi. Tako sem februarja 2024 začel s pisanjem suite in jo dokončal konec avgusta istega leta. Pisanje suite in sodelovanje s Tomažem Kukovičem in Simfoničnim orkestrom ter baletnim oddelkom Glasbene šole Kranj je bilo zelo navdihujoče in je bilo – ter mi še vedno je – v veliko veselje.
Beseda idejnega vodje Tomaža Kukoviča
Glasba kot univerzalni jezik človeštva ima edinstveno ustvarjalno in povezovalno moč in kot taka ni namenjena zgolj glasbeniku, pač pa vsem, ki se lahko poistovetijo z njo. Spoznanje, da glasbe brez gibanja pravzaprav ni in da smo na našem geografskem področju zgodovinsko in mitološko bogati, je bilo moje vodilo pri ustvarjanju nečesa popolnoma novega. Zelo sem hvaležen, da me obkrožajo ljudje, ki so pripravljeni prisluhniti mojim idejam, jih soustvarjati in mi na poti do uresničitve le-teh tudi pomagati. Hvala vsem sodelujočim, nastopajočim in staršem učencev za podporo ter kolegicam in kolegom za vso pomoč.